
Näkymätön voima -kampanja pyrkii varmistamaan, että sähköalalla riittää osaavaa, motivoitunutta ja monimuotoista työvoimaa tulevaisuudessakin.
Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskus STEK ry, Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry ja Sähköteknisen Kaupan Liitto ry STK haluavat ja haluaa näyttää nuorille ja alanvaihtajille, millaista työ sähköalalla oikeasti on ja miten monenlaisia uramahdollisuuksia se tarjoaa. Näkymätön voima -kampanja tuo esiin myös, kuinka sähköalan osaajat ovat nyt ratkaisevassa roolissa esimerkiksi ilmastokriisin hallinnassa.
Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa kohderyhmänä ovat peruskoulun yläluokilla opiskelevat sekä toisen asteen opiskelijat. Tavoitteena on kasvattaa tietoutta sähköalasta sellaisena kuin se todellisuudessa on eli kiinnostavana ja tulevaisuuteen suuntautuvana mahdollisuutena. Osana kampanjaa tuotetaan nuoria puhuttelevaa sisältöä muun muassa eri somekanaviin.
Näkymätön voima näkyy Studia-messuilla 23.-24. marraskuuta, kouluissa, Instagramissa, TikTokissa ja kampanjan verkkosivuilla.