Sesko muistuttaa latauspisteiden vikavirtasuojauksesta

Kiinteästi asennetut sähköautojen latauslaitteet tulee suojata 30 mA:n tyypin A tai B vikavirtasuojalla.

Seskon mukaan säännöllisesti kentällä toistuva väärinkäsitys on, että sähköauton latauslaitteen 30 mA B-tyypin vikavirtasuojan tulisi laueta 6 mA tasavirralla. Näin ei kuitenkaan ole: tuotestandardin mukainen 30 mA B-tyypin vikavirtasuoja ei edes saisi laueta 6 mA tasavikavirralla.

Tuotestandardin (SFS-EN 62423) mukaan 30 mA B-tyypin vikavirtasuoja saa nousevalla tasavikavirralla testattaessa laueta 15 mA virralla ja sen pitää laueta vasta 60 mA tasavikavirralla.

Norwescon jousiliittimet säästävät aikaa ja kustannuksia =>

Nykyaikaiset asennustesterit mahdollistavat vikavirtasuojien testaamisen monenlaisilla vikavirroilla. Testejä tehdessä tulee muistaa sekä asennusstandardin että suojalaitteiden tuotestandardien vaatimukset.

Lisätietoja aiheesta Seskon sivuilla